Niniejsza deklaracja zawiera informacje o dostosowaniu strony internetowej CGM ePortal Pacjenta do wymagań określonych w Ustawie z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz.U. 2019 poz. 848).
Uniwersytecki Dziecięcy Szpital Kliniczny im. L. Zamenhofa w Białymstoku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej CGM ePortal Pacjenta
Pełna nazwa: | Uniwersytecki Dziecięcy Szpital Kliniczny im. L. Zamenhofa w Białymstoku |
Adres do korespondencji: | Uniwersytecki Dziecięcy Szpital Kliniczny im. L. Zamenhofa w Białymstoku ul. Waszyngtona 17 15-274 Białystok |
Adres e-mail: | sekretariat@udsk.pl |
Strona internetowa: | https://udsk.pl/ |
Data publikacji strony internetowej: 2016-01-01.
Data ostatniej dużej aktualizacji: 2020-01-01.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Oświadczenie sporządzono dnia 2020-05-20.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
Strona posiada następujące ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami:
Szpital zobowiązuje się dostosować stronę www.udsk.pl do wytycznych w/w Ustawy.
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt: Michał Dojlido.
Kontakt za pomocą poczty elektronicznej it@udsk.pl
Numer telefonu: 742 18 38
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Uprzejmie informujemy, że zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem udostępnienia cyfrowego wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub ich elementów, ewentualnie zapewnienia dostępu alternatywnego, na warunkach określonych w ustawie.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku odmowy wnoszący żądanie możne złożyć skargę z zastosowaniem przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, a także powiadomić Rzecznika Praw Obywatelskich: www.rpo.gov.pl
Informacje dla osób z niepełnosprawnościami niezbędne do wejścia i wjazdu na teren UDSK:
Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli:
Szpital posiada 4 wejścia dla pacjentów, każde z nich przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz poruszających się na wózkach inwalidzkich - wejście główne zlokalizowane na dziedzińcu wewnętrznym od strony ul. Waszyngtona, dwa wejścia z dziedzińca od strony ul. Żelaznej, oraz wejście do Szpitalnego Oddziału Ratunkowego.Opis dostępności korytarzy, schodów i wind:
W UDSK znajdują się przestrzenie komunikacyjne poziome (korytarze) i pionowe (windy) wolne od barier architektonicznych umożliwiające swobodne przemieszczanie się po obiekcie szpitalnym. Osoby korzystające z przestrzeni komunikacyjnych mają dostęp do wszystkich pomieszczeń w budynku szpitala. W kompleksie szpitalnym dostępne są również toalety przystosowane dla osób niepełnosprawnych.Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych:
Budynek szpitala przystosowany jest dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Na wewnętrznym dziedzińcu szpitala znajduje się jedna platforma oraz dwie pochylnie dla osób niepełnosprawnych umożliwiające dostęp do wszystkich pomieszczeń w obiekcie szpitalnym.
Informacja o rozkładzie pomieszczeń w budynku jest zapewniona w sposób wizualny i głosowy (tablice informacyjne, portier).
Osobom ze szczególnymi potrzebami są zapewnione możliwości ewakuacji (oznaczenia dróg ewakuacyjnych, DSO, szkolenia i instrukcje dla osób funkcyjnych z zakresu ochrony przeciwpożarowej i zasad postępowania na wypadek ewakuacji).
Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych:
Kompleks szpitalny posiada miejsca parkingowe dedykowane dla osób niepełnosprawnych znajdujące się na parkingu wewnętrznym.Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach:
Zgodnie z Ustawą z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Art. 20a ust.1-6) osoba niepełnosprawna wraz z psem asystującym ma prawo wstępu do obiektów użyteczności publicznej, między innymi do budynków opieki zdrowotnej.
Warunkiem wejścia na teren kompleksu szpitalnego z psem asystującym jest wyposażenie psa asystującego w: uprząż oraz posiadanie przez osobę niepełnosprawną certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych. Możliwość wejścia na teren kompleksu szpitalnego z psem asystującym nie zwalnia osoby niepełnosprawnej z odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez psa asystującego. Osoba niepełnosprawna nie jest zobowiązana do zakładania psu asystującemu kagańca oraz prowadzenia go na smyczy.
Szpital zapewnia obsługę z wykorzystaniem środków wspierających komunikowanie się osobom niedosłyszącym, które zgłoszą potrzebę obecności tłumacza języka migowego.
Korzystanie z pomocy osoby pełniącej funkcję tłumacza migowego
Więcej informacji o dostępności cyfrowej można znaleźć na stronie Ministerstwa Cyfryzacji poświęconej dostępności cyfrowej: https://www.gov.pl/web/dostepnosc-cyfrowa/.